15 Aralık, 2007

Baklava Tarifi

MALZEMELER :
1 su bardağı süt
2 yumurta
½ su bardağı cicek yağı
3 yemek kaşığı tereyağı (odasıcaklığında)
1 çorba kaşığı sirke
1 pkt kabartma tozu
aldığı kadar un
1 pk nişanta (buğday)

dövülmüş ceviz
1 pk. Margarin (tereyağı) (üzeri için)

ŞERBETİ İÇİN :
8 Su bardağı toz şeker
8 su bardağı su
yarım limon suyu
YAPILIŞI :
Önce guzel ihlasla cekilen bir Bismillahirrahmanirrahim, ile benim elim degil Aise , Fatıma anamızın eli diyerek başlıyoruz baklavamıza...
Sütü ,yumurtalarimizi , ciçek yağ ve tereyağı (eritilmeden ) -margarinde olabilir- , sirkeyi bir kaba koyup bir guzel hepsini karıştırıyoruz,
sonra unu ve kabartma tozunu katıyoruz, burada aldığı kadar un katıyoruz, bu aldıgı kadar unu tarifleri uygularken hic sevmem aldıgı kadar ama ne kadar diye sorarım hatta kızarım tarifi yazanlara ama simdi onları daha iyi anlıyorum, neyse hamurumuza devam ediyoruz kulak memesi yumukşaklığına ulaşmadan:) biraz daha sert bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.Hamur kıvama gelince yarım saat dinlendiriyoruz.
Hamur dinlendikten sonra 5 ana parçaya bölüyoruz, baklavamız beş katlı olacak, bir ana parcayıda 15 yardımcı parcaya bölüyoruz :) proje gibi mubarek ;)
Sonra bu 15 parçayı tek tek merdane ile cay tabağı büyüklüğünde acıyoruz,
bu 15 parçayı açtıkça üst üste koyuyoruz, hamurun yapışmaması için her kata nişasta serpiyoruz, 15 parçanın açılması tamamlandıktan sonra hepsi bir arada iken yani 15 ide ustuste bir halde merdane ile tepsi büyüklüğünde açıyoruz. Biraz kaymalar olabiliyor olsun en alt kat oldugu icin uzulmeyin devam ,
hamurumuz tepsi buyuklugunu alınca yağlanmış tepsimize ilk katımızı koyuyoruz. Üzerine bolll bol dövülmüş cevizimizi serpiyoruz.
Ve baklavamızın temelleri atıldı …:)
Diğer 2.3.4.ve 5. ana parçalarda 15’erli bölünüp aynı şekilde açılıyor, her kata bol bol ceviz serpiştiriyoruz.
Tamamı bittikten sonra el bileklerimiz oldukca agrımıs ama baklavayı bitirmis olmanın sevinci ile kesmeye baslıyoruz.

BAKLAVANIN KESİM ŞEMASI


Kesim islemi bittikten sonra üzerine 1 pk margarin veya tereyağımızı eritip döküyoruz..
nihayet pişirme safhasına geldiiik..en zor kısım !

Ağır ağır çıkacaksın bu merdivenlerden
Eteklerinde güneş rengi bir yığın yaprak…

Yazarı kimdi ? :)

Ağır ağır düşük derecede pişiyoruz ki icini ceksin , üstü cabuk kızarabilir ama içi tam pişmeyebiliyor bunun icin dikkatli pişirilmesi gerekiyor.
Baklavamız pişdikten sonra soğuması için bekliyoruz, bir taraftan şerbetini hazırlamaya başlayabiliriz
sona yaklaştık :)
Şeker ve suyu bir tencereye koyup kaynatıyoruz, şerbet koyulaşmaya başlayınca limon suyunuda katıyoruz, biraz daha kaynatıyoruz..
Püf nokta : Şerbetin tam kıvamına geldiğini daha kolay anlayabilmemiz icin koyulaşınca tırnağımız üstüne bir damlacık damlatıyoruz, boncuk gibi durur ve akmazsa şerbet olmuş demektir ;)

Şerbeti baklavamızın üzerine döktükten sonra tepsinin üstünü başka bir tepsi ile kapatıp en az bir gece –veya gün- :) beklemesi gerekiyor şerbeti içine cekmesi icin.
Tavsiye : Arife gecesi ıslatıp bayram sabahı acılısı yapmak cok guzel oluyor ;))
Dilerseniz üzerine dövülmüş cam fıstıgıda serpebilirsiniz.
AFİYET OLSUN.

41 yorum:

ibrahim dedi ki...

oktay usta çok güzel tarifler yazıyosun bide o yemek konusunu değiştirip soruların, espirilerin, bilmecelerin yokmu beni çok mutlu ediyor, başarılarını devamını diliyorm... bunlar devam etsin

Adsız dedi ki...

oktay usta super tarıflerin var vallahi insanin hemen hepsını yapasi geliyor basarılarının devamını dilerim

Adsız dedi ki...

programin basladigi günden beri seyrediyorum kücük yasimdan beri senin tariflerini aileme yapip yediriyordum simdi esime yapiyorum iyiki varsin kaliteli bir program yapiyorsun ki, tutuluyorsun herzaman ekranlarin önünde görmek istiyoruz sizi sevgiler emine.w

Adsız dedi ki...

baklavayı yapan var mı hazırları gibi olsun istiyorum ama nasıl olucak

Adsız dedi ki...

oktay ustacım yemeklerınıze bayılıyorum programınızı kacırmadan ızlıorum bı kere selam gonderır mısınız adım ızmırden zahıde nolurr lutfennnn bugunku baklawanıza bayıldımm ıı programlar:d:dkarnı bahar corbanızın sonucunu merak edıorumm

Adsız dedi ki...

oktaycim canim evladim senin dedigin laf kasik helvasinda denir baklavada degil uydurma istersen.hatta hikayesi de var bos bi zamanimda gel de anlatayim sana bilinclen evlat !

yasemin dedi ki...

tebrik edriz en güzel tariflerinizden biri başarılarınızın devamını dileriz

Adsız dedi ki...

bu baklava tarifi yapınca güzel oluyo mu ? yapan var mı ?

Adsız dedi ki...

Allah razı olsun Oktay usta bende yanlış yaptım diye üzülüyordum son anda yetişdin imdadıma :D....

Adsız dedi ki...

slm oktay ustam,sizi cok seviyoruz..bu yorumu taa avusturya,viyanadan yaziyorum:-),buraya gelmistiniz..bir sorum vardi annem istiyor..serbeti dökerken serbet sogukmu yoksa sicakmi olacak,ve baklava sogukmu sicakmi olacak,onu bi tam söyleyebilirmisiniz,lütfen..tesekkürler
selamlarla fatih

Adsız dedi ki...

bence harika ama birz daha bilgi verirseniz sevinirim

YESİM dedi ki...

arkadaşa KATILIYORUM

berragül dedi ki...

oktay usta teşekkür

Adsız dedi ki...

öncelikle teşekürler çok güzel yemekler

sizin hayranınızım ben ayfer g
gümüştekin sizi cok seviyom

Adsız dedi ki...

ben ayfer gümüştekin msnem afey_kezman358@hotmail.com

Adsız dedi ki...

yapmadk ama kesin güzeldir tarif iyi hoş da bide yapacak adam lazım

Adsız dedi ki...

hıc guzel tarıfler yok ınsan bı japon yemeklerı fln soler

Adsız dedi ki...

pervin oktay ustacığım baklava tarifini yaptım enfes oldu.dillerine sağlık.

Adsız dedi ki...

çok güzel bir tarif teşekkürler

Adsız dedi ki...

oktay bey evladım nasılsın seni seviyorum love you fucker.macker sisters fuck


































































000000000000000000

00000000


0
00
0
0
0
0
sdasd
fdh

k
l


i



şi

GÜLER dedi ki...

tesekkürler oktay usta tatlım harika oldu.....

Adsız dedi ki...

Te$ekkurLer.
Cok guzeL oLdu.

Adsız dedi ki...

saol ustam tarif için aldım deniyecem ins guzel yapabilirim

Adsız dedi ki...

Şerbet tarifini aldım. Baklavamı komşum açtı.Tarif için teşakkürler.

Adsız dedi ki...

daha yeni tarifi aldım uyguluycam tarif şimdiden çok güzel olacak gibi inşallah kıvamı tuttururum tşk güzel tariflerin için

Adsız dedi ki...

tarifler süper denedim memnun kadım elinize saglık yenitarifler bekliyoruz eger varsa

Adsız dedi ki...

tarifler çok güzel tebrik ederim sizi nasıl bukadar tarif üretiyosunuz bravo

Adsız dedi ki...

çokgüzel görünüyo ağzım sulan dı

Adsız dedi ki...

oktay usta çok güzel tariflerin var ama daha kolay tarifler verilsen sevinirim       başarılaının devamını dilerim               saygılarımla...

Adsız dedi ki...

güzel tarifler var oktay bey size tşkr nefis oldu

Adsız dedi ki...

çok saol gerçekten süper oldu

Adsız dedi ki...

oktay usta senin sayende baklava yı annem bana yaptırdı tam tarifin egöreyaptım çok güzel oldu...:)))))))

tatlici dedi ki...

selam oktay ustam nasilsin ellerin dert görmesin masallah yemekleri döktürüyorsun cooooooook nefis tariflerin var valla sende olmasan ben yemek tatlilari nasil yapacam iyiki sen varmissin basarilar hulla

Adsız dedi ki...

teşekkür ederiz oktay usta inşallah bu güzel olur denemediğim tarif kalmadı ama pekte annemin ki gibi olmadı hiç biri ama eminimki senin tarifinle annemin baklavasını alt edicem aman annem duymasın :) iyi bayramlar herkese bir kere daha teşekkürler ..

Adsız dedi ki...

canım ustacım senın dedigin şamda kayası baklava sıcaka sıcak verilir şurup gerisini anlatmaya gerk yok zaten kolay gelsin sana

Adsız dedi ki...

mrhaba oktay usta ben ağrıdan hatice tareflerini çok beğiniyorum iyi bayramlar kolay gelsin

ömer dedi ki...

oktay usta nsılsın ben iyim sen ilk ne zaman yemek yaptın nasıl olmuştu

yasin60600 dedi ki...

oktay ustacımmmm senin çoçuğun war dimi çoçuğun metin2 oynuyormu ??? oynuyorsa beni ara 05428455984 aramayı unutma

Adsız dedi ki...

oktay abi ben erzurumdan nurdan sizi severek izliyorum kilo aldık ama ya

Adsız dedi ki...

ya yok artık içimiokudun mübarek tarif anlatırken ... tebrik ederimm.. programınıza bi mazhar olamadım.. ama tuttum.. bu tarifle:)) koptum yahuu
tebriklerrrr adım var bu arada:) dilek su anda 3cü kez yorum yazmaya calısıyom kabul etmiyor. hayatım boyunca ilk yorumum diyemicem maalesef.. sistem kabul etmiyor..aaa yeter artıkk kabul et bakam yazıyı sonunda olcek sanırım..buneya bu arada zeka testi gibi kelimeyi de dogrumam gerekliymiş. ok oldu.. basarılar bybybyby

Adsız dedi ki...

oktay abi nassın eyisindir inşallah da bi tepsiyollasa bana hayrına